Věřím, že v tom budeme pokračovat, tvrdí Eliáš po výhře nad Slovenskem

03.05.2009 09:07

 

3. května 2009  9:07
Kloten (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - I když toho moc nenaspal a čtyři dny nebyl na ledě, na výkonu českého útočníka Patrika Eliáše to nebylo příliš znát. A skvělé sobotní představení českých hokejistů proti Slovensku zakončil i gólem na 8:0. "Věřím, že v tom budeme pokračovat," tvrdí.

Patrik Eliáš

foto: Michal Kamaryt,  ČTK

Patrik Eliáš

Jak se vám hrálo? Byl náročný let znát?
Cítil jsem to, nebylo to optimální, puk mi párkrát utekl... Na druhou stranu se zápas dobře vyvíjel a pro mě bylo jednodušší, abych se do toho dostal.

Četl jste si, jak se tým trápí. Má za sebou dvě porážky a ničí jej zbytečná vyloučení. Nedivili jste se, že jste přišel do jiného týmu?
Asi jsem nečekal nic snadného, ale na druhou stranu je to plus pro nás. Začali jsme hrát agresivně, vytvořili si přesilovky, disciplinovaně jsme hráli dozadu, vyvarovali se chyb a vyloučení. 

Jak se vám zamlouvala souhra s Michálkem a Plekancem?
Fajn, s Plekym a Milanem jsme měli pár slibných šancí a pěkné kombinace. Všichni tři jsme zodpovědní dozadu, doplňujeme se. Milan je skvělý, příjemně mě překvapil, je silný na puku, podrží to. Pleky to samé. Věřím, že v tom budeme pokračovat.

Milan Michálek říkal, že jste ho párkrát okřikl, když se vám pletl na levé křídlo...
(pousměje se). Mně bylo před zápase řečeno, že budu hrát pravé křídlo, ale to je jediná pozice, kterou moc nehraju. Milan je přece jen mladší, tak šel na pravaso on.

Prohlásil jste dokonce, že klidně budete hrát i v obraně. Teď to po zranění Barinky docela hrozí...
...Rolda (Tomáš Rolinek) v té třetí třetině v obraně absolutně dominoval, získával si tam respekt, jak hrál do těla. Asi už tam nemám místo.

Pomůže taková výhra v tom, abyste lépe zvládl přesun ze zámoří?
To je vždy ošemetné. Já se budu snažit hrát co nejlíp, ale vím, že ta únava je druhý den větší. Teď jsem rád, že jsem mohl ten zápas se Slovenskem odehrát. Mohl jsem se zapotit, dostat se trochu do kondice a pohrát si s pukem.

Kolik jste to stihl před zápasem naspat?
Asi hodinu. Ale spíš to byl takový polospánek. Moc jsem toho nenaspal. Ani v letadle. Měli jsme víc než dvě hodiny zpoždění kvůli opravě na letadle, tím pádem mě vynervovali ještě víc. Já nerad lítám, do toho turbulence kvůli špatnému počasí. Byl jsem z toho tak vystresovaný, že jsem v letadle neusnul vůbec.

Zpět
PRODEJ A VÝMĚNA AUTOGRAMŮ a ostatní