Eliáš s Oduyou. To jsou kámoši, kteří teď půjdou proti sobě

06.05.2009 17:59

 

6. května 2009  17:59
Bern
(Od zvláštního zpravodaje MF DNES)
 Den před rozhodujícím čtvrtfinále kráčel Patrik Eliáš sešeřelou chodbou bernské arény. Najednou se mu rozzářily oči. Na chlapíka před sebou zvesela zakřičel: "Hey, Johnny! Zítra si dávej pozor, radši se pořád dívej kolem sebe." Švédský bek Johnny Oduya nejdřív zbystřil, načež se začal burácivě smát. Ti dva pak spolu dlouhou chvíli klábosili.

Patrik Eliáš

Patrik Eliáš

Ve čtvrtek budou nesmiřitelnými soupeři. Jinak jsou přitom spoluhráči v New Jersey. "A taky velcí kamarádi," tvrdí Eliáš.

Takže držíte při sobě?
Oduya:
Jistě. Hrajeme spolu v New Jersey už tři roky.
Eliáš: Já se mu snažil pomáhat když k nám přišel. V Americe bydlíme poblíž sebe. Zájmy máme ovšem každý jiný. Johnny je o pár let mladší. Já jsem rodinnější typ, zato on si užívá výhod, které nabízí New York.

Kdo z vás je větší vtipálek?
Oduya:
Patrik asi zrovna ne. Ale zase si ho nepředstavujte jako nějakého morouse. Taky se rád směje, je v pohodě.
Eliáš: Johnny sem tam něco utrousí. Nebo dělá hovadiny s břichem. On je takovej silovej typ, takže někdy v kabině břicho schválně nafoukne, až vypadá, jako kdyby byl v devátém měsíci. To je docela vtipný.
Oduya: Jestli chcete, taky vám to můžu ukázat (smích).

Francie - Švédsko: Yorick Treille (vlevo) a Johnny Oduya

Švédský hokejista Johnny Oduya (vpravo) při utkání proti Francii. Ve čtvrtek večer nastoupí proti české reprezentaci ve čtvrtfinále mistrovství světa.

Ne ne, díky. Radši mi řekněte, jestli vás ten druhý někdy něčím překvapil.
Oduya:
Vím o něčem, čím mě Patrik zaručeně nepřekvapí. A sice když se mu na ledě daří. Na to jsem od něho zvyklý.
Eliáš: To mě Johnny nejvíc překvapil, když k nám přišel poprvé do kabiny a já se dozvěděl, že je Švéd. Nic ve zlém, ale s tou svou tmavší barvou pleti na Švéda zrovna nevypadá (smích).

Co u toho druhého vidíte jako největší hokejovou přednost?
Eliáš:
Je skvělý bruslař, má zarputilost a dobrou ránu.
Oduya: Jeho ofenzivní schopnosti jsou výtečné. Je to chytrý hokejista, umí si najít správný prostor, střílí spoustu gólů.

Co nakonec převáží? Kdo vyhraje?
Eliáš:
Věřím našim. Teda... nám.
Oduya: Já připouštím, že favoritem jsou Češi. Mají obrovskou ofenzivní sílu, šikovné hokejisty. Jenže v téhle fázi turnaje nikdy nevíte, co se může stát. Nechme to na čtvrtek.

Jak toho druhého přivítáte v šatně New Jersey, pokud ve čtvrtek vyhraje váš tým?
Oduya: Bude to sranda. Pár fórků kolem toho určitě padne. Ale nic zlého. My respektujeme sílu českého týmu, oni zase naší. Mezi námi není žádná zlá krev.
Eliáš: Viděli bychom se až v září, to by už vyprchalo. Jenom bych se na něj asi tak usmál. Aby věděl.

Zpět
PRODEJ A VÝMĚNA AUTOGRAMŮ a ostatní