Jágr: Na Švédy jsme neměli a bylo by srabské říkat, že za to nemůžu

08.05.2009 18:10

 

 

Jaromír Jágr po tříleté pauze znovu oblékl dres české reprezentace, ani přítomnost hvězdného forvarda ale národnímu týmu na světovém šampionátu nepomohla. Po nevydařeném čtvrtfinále se Švédskem se ve tváři sedmatřicetiletého útočníka mísila obrovská únava s hlubokým smutkem. „Měl jsem pocit, že mužstvu můžu pomoci, jenže jsem se v nejdůležitějším zápase turnaje neprosadil,“ vykládal zničeně Jágr.

 

Zklamání v tváři Jaromíra Jágra po prohraném čtvrtfinále se Švédskem.

Zklamání v tváři Jaromíra Jágra po prohraném čtvrtfinále se Švédskem

8. 5. 2009 18:10

Jak se vyrovnáváte se čtvrtfinálovou porážkou?

Cítím se psychicky zničený, leží na mě smutek a únava. Nemluvme ale o smůle a buďme upřímní, Švédové byli lepší. Neměl jsem pocit, že bychom ve čtvrtek večer měli na to je porazit.

Čím vás Švédové přehráli?

K ničemu nás nepustili. Při přesilovkách přesně věděli, co hrajeme a při hře pět na pět byli všude rychlejší. Působili jsme utahaně a neměli na ně. Těžko soudit, jestli byl soupeř tak dobrej, že nám nic nedovolil, nebo jsme sami zahráli tak špatně.

Jste hodně zklamaný z vlastního výkonu?

Jsem, dokonale mě pokryli. Zklamal útok včetně mě a bylo by srabské říkat, že za to nemůžu. Nesu možná největší zodpovědnost. Jel jsem na mistrovství, protože jsem měl pocit, že mužstvu můžu pomoci, jenže jsem se v nejdůležitějším zápase turnaje neprosadil.

Dá se to vaše bernské zklamání srovnat třeba s tím z pražského šampionátu Prahy 2004?

To bylo úplně jiné. Hrálo se doma a měli jsme čtvrtfinále s USA dobře rozehrané. Tady jsme od začátku byli v těžké situaci a nevyvinuli tlak, který by přinášel extra šance. Když už něco bylo, tak šlo o střely z dálky, které brankář viděl. Když pak Švédové vedli, vykašlali se na naše beky a stáhlo se jich všech pět dolů, takže jsme chodili jeden na dva, nebo jeden na tři a nedokázali víc hrát v jejich útočném pásmu.

 

Čtrvtfinále Česko vs. Švédsko na Sport.cz
REFERÁT Smutné déjá vu proti Švédsku
ON-LINE Česko - Švédsko 1:3
HRÁČI Obrovské zklamání
TISK Švédský tisk velebil přesilovky Tre kronor
ČAJÁNEK Všechny nás to strašně mrzí
TRENÉR Beru to jako neúspěch

 

Asi už není náhoda, že Česko třikrát po sobě vypadlo ve čtvrtfinále...

O tom se mi těžko mluví, když jsem plný emocí. Mistrovství světa je pořád víceméně věcí jednoho utkání, ale je pravda, že poslední dobou se nám ta rozhodující moc nedaří. Určitě na tom nejsme hokejově tak, jako třeba před deseti lety. Ale to zase není žádný objev, to už ví každej.

Co se s tím dá dělat?

Musí se začít u mládeže. Jedna generace je dávno pryč, zbyli tady jen poslední hráči a junioři dostávají kotel na každém šampionátu. Někde nám ujel vlak. Dříve jsme hráli hokej, který mohl konkurovat těm nejlepším, to už teď nemůžeme.

Neztrácíte za takové situaci chuť na pokračování reprezentační kariéry až k olympiádě v únoru 2010 ve Vancouveru?

Po takovém zápase nechce hrát za reprezentaci nikdo, ale zítra to už může být úplně jinak. Nechci dělat žádná unáhlená rozhodnutí, ale s tím Vancouverem bych to osobně moc neviděl, tam na užším kluzišti dostanou určitě přednost hráči ze zámoří.

Hodnocení českých hokejistů na MS podle deníku Právo
Dařilo se jim
Čajánek (5+5), Blaťák (3+1), Rolinek (1+2), Polák (0+1)
Nezklamali
Michálek (1+0), Eliáš (2+0), Jágr (3+6), Hlinka (1+2), Štěpánek (90,74)
Hráli průměr
Klepiš (1+4), Červenka, Kotalík, Marek (všichni 2+1), Prusek (92,00), Hemský (2+4), Němec (0+1)
Trápili se
Rachůnek (0+4), Vašíček (1+2), Čáslava (0+2), Židlický, Plekanec, Olesz (všichni 0+1), Barinka, Irgl (oba 0+0)
Pozn. V závorce je bilance v kanadském bodování, u brankářů úspěšnost zásahů v procentech.

 

Zpět
PRODEJ A VÝMĚNA AUTOGRAMŮ a ostatní