Jenže po nárazu do bariéry zamířil Fin k opravě do boxů a ztratil veškeré šance na body. Do Velké ceny se sice vrátil, ale tři kola před cílem kvůli závadě diferenciálu s konečnou platností odstoupil.
"Jel jsem tu zatáčku jako vždy a najednou mi ulétla záď. Přišlo to zcela bez varování a vůbec jsem to nečekal. Chtěl jsem se ještě vyhnout střetu s bariérou, ale vůbec jsem nemohl nic dělat. Vážně škoda," popisoval nečekaně sdílný finský pilot.
"Obyčejně přijde před smykem nějaké varování, cítíte to na řízení. Ale teď vůbec nic."
Před dalšími závody Räikkönen není pesimistou. Městský okruh v Melbourne není svou charakteristikou podobný průměrné trati formule 1 a hned v dalším závodě v malajském Sepangu, kde okruh trať z pera stavitele FIA pana Tielkeho, může být poměr sil jiný.
"Jasně, že máme před sebou hodně práce, ale na normálních okruzích to může vypadat úplně jinak. Moudřejší bychom měli být po Malajsii," předpokládá Kimi Räikkönen.
"Hodně záleží na pravidlech. Co bude nakonec povoleno a co ne. Zatím je tady hodně otázek. Počkejme a uvidíme," dodal jeden z favoritů sezony v očekávání zasedání odvolacího soudu FIA v kauze účinějších difuzorů, které používají stáje Brawn GP, Toyota a Williams.
Felipe Massa se jezdeckým chybám vyhnul, jenže ho zradila technika. Ferrari proto zahájilo novou sezonu nulovým bodovým ziskem.
Výsledky závodu najdete ZDE